Effektiv onboarding af nye patienter med Vena

Nemt og bekvemt

Effektiv onboarding af nye patienter med Vena

Når en patient skifter læge til jeres praksis, kan onboarding-processen ofte være tidskrævende og administrativt tung. Med Vena bliver hele forløbet automatiseret, så I sparer tid, minimerer fejl og giver patienterne en tryg start i jeres klinik.

Automatisk opgave ved patientindtag

Når en ny patient tilknyttes jeres praksis, opretter Vena automatisk en opgave. Når den tidligere journal modtages som FNUX, lukkes opgaven helt af sig selv – uden at personalet skal bruge ekstra ressourcer.

Digitalt onboarding-flow til nye patienter

Med Vena får patienten et professionelt og brugervenligt onboarding-flow, hvor de selv indtaster følgende i Patientportalen:

Det sikrer, at I har de rette kontaktoplysninger fra start, og at journalen kan indhentes uden manuel opfølgning.

Velkomstsamtaler til kronikere

Vena giver jer mulighed for at tilbyde en selvvalgt aftaletype som velkomstkonsultation målrettet kronikere. Patienten kan selv vælge dette via en afkrydsningsboks, så I kan sikre en struktureret opstart for de mest komplekse patientforløb.

Intelligent bookingstyring

For at give den tidligere læge tid til at sende journalen, kan Vena sætte en minimumsperiode på mellem booking og aftalestart. Det reducerer risikoen for manglende journalmateriale og sikrer en bedre første konsultation. Vi anbefaler 7-10 dage.

Automatiseret journalindhentning

Resultatet er en effektiv, sikker og fuldt dokumenteret proces, uden at personalet behøver at røre en finger.

Information og dokumentdeling

Som en del af onboarding-processen kan Vena automatisk udsende relevante dokumenter (fx velkomstbrevgenerelle forretningsbetingelser) via Mit.dk, så patienten er velinformeret allerede før første konsultation.

Med onboarding af nye patienter hos Vena får I:

👉 Med Vena får I en moderne løsning til onboarding af patienter, der skaber værdi for både klinikken og patienterne.